czwartek, 6 lutego 2014

#2 = paulusia22.blogspot.com

Witam wszystkich. Z tej strony Driana, nowa oceniająca na Obiektywnie Oceniam. Mam nadzieję, że zostanę tu z Wami na długo, a moje oceny będą przydatne i za każdym razem coraz lepsze. Przyznam, że kiedyś już miałam styczność z ocenianiem blogów, potem zrezygnowałam, jednak nadal ciągnie mnie do tego i dlatego tu jestem. Nie przeciągając już dłużej zapraszam do czytania oceny bloga paulusia22.blogspot.com.

Link 8/10:
Adres bloga brzmi „paulusia22”. Moją pierwszą myślą jest blog lifestylowy, o wszystkim i o niczym. O dziwo zgadłam. Zapewne „paulusia” nawiązuje do Twojego imienia, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w tym, że blog będzie o Twoim życiu. Także pod względem zgodności adresu z ogólną tematyką bloga nie mam żadnych zastrzeżeń. Może pomimo jednego, a mianowicie dlaczego w adresie zamieściłaś cyfry? Mają one jakieś szczególne znaczenie? Nie sądzę, żeby tak było. Myślę, że chciałaś mieć w nazwie „paulusia”, ale że było zajęte, to dopisałaś te dwie dwójki. Teraz już nie warto zmieniać adresu bloga, ale na przyszłość pamiętaj, że cyfry w adresie nie są jakoś mile widziane i nie wygląda to zbyt estetycznie.

Tytuł 4/10:
Na belce bloga zauważyłam jedynie napis „Paula”, co jest na pewno odzwierciedleniem Twojego imienia. Nie uważam tego za zbyt oryginalne. Już po samym adresie można się domyślić, że masz na imię Paulina, więc po co powtarzać to w tytule bloga? Może umieść tam chociaż sformułowanie „Lifestylowy blog Pauli”, "Życie, codzienność - po prostu blog Pauli" albo jeśli masz jakiś ulubiony cytat, to też będzie dobrym rozwiązaniem.

Wygląd 4/10:
Niezbyt estetyczny, a żeby to określić jednym słowem, to w wyglądzie panuje chaos. Wszystko jest ze sobą połączone, przez co się zlewa. Jeśli już chcesz, żeby blog był zwarty, czyli gadżety połączone z treścią bloga, to może jakoś to wszystko uporządkuj. Co najważniejsze radzę wyjustować każdy post, to umili czytanie i nie będzie tak męczyć oczu. Nagłówek  jest jako taki, na pewno nieco za duży, a zdjęcia są połączone przypadkowo. Jeśli chcesz podeślę Ci instrukcję jak zrobić porządny nagłówek albo poproś kogoś, żeby pomógł Ci w wyglądzie bloga. 
Kolejną rzeczą, która rzuca się w oczy są tytuły postów. Umieszczasz tam emotikony albo po kilka wykrzykników, co jest zbędne. Zatytułuj post normalnie zgodnie z tym co zamierzasz w nim zawrzeć. Im ciekawszy tytuł, tym większa szansa, że ktoś go przeczyta, a może nawet skomentuje. 
W kartach (chodzi mi tu o „Strona główna”, „Ask” itp.) użyłaś przedziwnej czcionki i na dodatek wygląda ona na pogrubioną, a jej kolor ma się nijak do całej kolorystyki bloga. Jeśli chcesz mieć blog w delikatnych odcieniach, różu, beżu, to jak tutaj pasuje trawiasta zieleń?

Dodatki 6/10:
Zauważyłam, że na samej górze umieściłaś gadżet z muzyką. Całe szczęście, że nie włącza się automatycznie, bo to jest z lekka irytujące, ale chwila… Tam przecież nie ma umieszczonego ani jednego kawałka. Playlista świeci kompletną pustką. Nie rozumiem po co taki dodatek na blogu, skoro nie ma tam żadnej piosenki? Taki dodatek jest ogromnym plusem, ponieważ czytelnik może sobie umilić czytanie Twojego bloga muzyką oraz może się dowiedzieć jaki typ muzyki Ty preferujesz, a tu nie ma takiej możliwości ze względu na brak utworów. Przynajmniej są zakładki z odnośnikami stron gdzie można Cię znaleźć oraz z boku widnieje Twój opis, który radzę przenieść na samą górę paska bocznego.

Styl pisania 6/10:
Piszesz bez ładu i składu. Może nie tyle chodzi tu o to, że raz piszesz o jednym, a za chwilę o drugim, rzecz jest w czymś innym. Twój styl polega na emotikonach, co bardzo psuje wygląd postów. Na dodatek nie zwracasz uwagi na interpunkcję, nie mówię, że masz być zaraz jakimś mistrzem, jednak podstawowych zasad warto się nauczyć, a jeśli je znasz to zacznij ich używać na blogu. Załóżmy, że blog jest Twoim zeszytem. W zeszycie należy dbać o interpunkcję, nie pisze się tam emotikon. Spróbuj w taki sam sposób prowadzić bloga. Ogółem masz potoczny styl pisania, łatwo czyta się posty i wiadomo co chcesz przekazać, więc nie jest najgorzej.

Błędy 0/10:
Przepraszam że długo nie pisałam ale znowu zaczęły się sprawdziany , kartkówki i odpowiadanie na lekcji ;/ - Przepraszam, że długo nie pisałam, ale znowu zaczęły się sprawdziany, kartkówki i odpowiadanie na lekcji.
Niestety przez to wszystko nie mam czasu na pisanie a co dopiero na chwilowe posiedzenie przy komputerze ;( . - Niestety przez to wszystko nie mam czasu na pisanie, a co dopiero na chwilowe posiedzenie przy komputerze.
Dzisiaj byłam w kinie na filmie " Oliver Twist" czy jakoś tak - ogólnie film był spoko niestety nie obejrzałam go do końca ponieważ musiałam zmykać na dyżur do szkoły ;/ (ale podobno skończył się dobrze) - chciałam wam powiedzieć że koleżanki miały ze mnie niezłą bekę ponieważ za bardzo się wczułam w ten film i jak jakiś tam gościu powiedział że zabierze gdzieś tam tego Oliviera to ja się zerwałam i chciałam do niego napisać sms żeby uciekał ( nie... nie wiem co mi przyszło do głowy ;o) a potem jak ten koleś po niego przyszedł to zapytałam się Izy ;
-Ej to co ten sms nie dotarł ?

Dzisiaj byłam w kinie na filmie „Oliver Twist” czy jakoś tak. Ogólnie filmy był spoko, ale niestety nie obejrzałam go do końca, ponieważ musiałam zmykać na dyżur do szkoły. Podobno skończył się dobrze. Chciałam Wam powiedzieć, że koleżanki miały ze mnie niezłą bekę, ponieważ za bardzo się wczułam w ten film i jak jakiś gościu powiedział, że zabierze gdzieś tego Olivera, to ja się zerwałam i chciałam do niego napisać smsa, żeby uciekał. Nie wiem co mi przyszło do głowy. Potem jak ten koleś po niego przyszedł, to zapytałam się Izy „Ej, to co, ten sms nie dotarł?”.
Myślę że mieliście niezłą beke to czytając ale po prostu mi odwalało . W kinie chyba zawsze tak jest , ostatnio Izka wywaliła na podłogę cały popcorn ;p . - Myślę, że mieliście niezłą bekę czytając to, ale po prostu mi odwalało. W kinie chyba zawsze tak jest. Ostatnio Izka wywaliła na podłogę cały popcorn.
A wy jakie mieliście wygłupy w kinie ? ;)
Pamiętajcie o KONKURSIE !!!!!!

A Wy jakie mieliście wygłupy w kinie?
Pamiętajcie o konkursie!

Co biorę pod uwagę ?..... ależ oczywiście że: [...].
Co biorę pod uwagę? Ależ oczywiście że: [...].
Chcesz wziąć udział? ...  wystarczy :
-Zaobserwować publicznie mojego bloga 
- Zostawić komentarz z linkiem do swojego bloga
Chcesz wziąć udział? Wystarczy :
- zaobserwować publicznie mojego bloga;
- zostawić komentarz z linkiem do swojego bloga.

Hejka dziś napisze Konkursik ale zanim to zrobię to macie TAG !!!
Hejka. Dziś napisze konkursik, ale zanim to zrobię mam dla Was tag.
Lubie wszystkie kolory ;)
Lubię wszystkie kolory ;).
Tak dwóch braci i jedną siostrę ;)
Tak, dwóch braci i jedną siostrę ;).
Zwiedzić świat , posiadać promowanego bloga lub zawiązać kontakt z znaną marką
Zwiedzić świat, posiadać promowanego bloga lub nawiązać kontakt ze znaną marką.
Violetta ,
Violetta. 
Fala , Lol,Dziewczynka w trampkach
"Fala", "Lol", "Dziewczynka w trampkach".
nie może to i dobrze ;/
Nie. Może to i dobrze ;/. 
Alicja !!! i Iza
Alicja i Iza.
Masz jakieś pasje ?
Taniec , lodowisko , śpiew, konie sporo ich
Masz jakieś pasje?
Taniec, lodowisko, śpiew, konie. Sporo ich jest.

Nwm może pójdę na lodowisko , zależy od pogody i jak się będę czuła
Nie wiem, może pójdę na lodowisko. Zależy od pogody i od tego jak się będę czuła.

•  Do której jutro masz lekcje ?
Nie die jutro do szkoły jest sobota ;)
Do której jutro masz lekcje?
Jutro jest sobota, więc nie idę do szkoły ;).

Podoba ci sie jakiś chłopak ?
Tak ;*

Podoba ci się jakiś chłopak?
Tak ;*.

Jakiego nauczyciela najbardziej nie lubisz ?
Pani od Fizyki 

Jakiego nauczyciela najbardziej nie lubisz?
Pani od fizyki.

Historia . Plastyka ,Angielski , WF
Historia, plastyka, angielski, wf. 
Piosenka na dziś ?
Szukając Szczęścia

Piosenka na dziś?
Szukając Szczęścia.

Gdzie jedziesz na ferie ?
Do Myszkii i do Torunia
Gdzie jedziesz na ferie?
Do Myszki i do Torunia.

Jakie masz plany na jutro.?
nie mam planów

Jakie masz plany na jutro?
Nie mam planów na jutro.

Jaka średnią na półrocze.?
4.5  zachowanie bardzo dobre ;)

Jaką masz średnią na półrocze?
Mam 4.5, a  zachowanie bardzo dobre ;).

Jak spędziłaś dzisiejszy dzień ?
Na razie przy kompie ale  się  dopiero zaczyna , pewnie przepisywaniem zeszytów

Jak spędziłaś dzisiejszy dzień?
Na razie przy komputerze, ale  dzień się  dopiero zaczyna, więc później będę przepisywać zeszyty.

Jak ma na imię twoje zwierzątko ?
Filuś

Jak ma na imię Twoje zwierzątko?
Filuś.

Pytajcie na asku lub na maile : Paula.Lucy@wp.pl
Pytajcie na asku lub na mailu: paula.lucy@wp.pl.

***
To są tylko trzy ostatnie posty, a jeśliby wziąć pod uwagę wszystkie posty, to nie mam pojęcia ile zajęłoby mi wypisywanie błędów. Często stawiasz spację przez znakiem interpunkcyjnym co jest błędem. Tak samo nie powinno się stawiać kropki przed znakiem zapytania lub też pomijać kropki na końcu zdania. Nie rozumiem też z jakiej racji przedmioty szkolne piszesz z wielkiej litery? Niestety w tej kategorii nie mogę przyznać Ci ani jednego punktu.

Ogółem:
Twój blog jak na swoją tematykę nie jest najgorszy, aczkolwiek mogłoby być zdecydowanie lepiej. Poniżej mam dla Ciebie kilka rad:
1. Zmień design bloga, ponieważ obecny nie przyciąga wzroku, a wręcz zniechęca do dalszego czytania.
2. Popracuj nad interpunkcją.
3. Ogranicz używanie emotikon. Można wprawdzie od czasu do czasu użyć jednej lub dwóch, ale nie przesadzajmy, żeby na końcu każdego zdania stawiać emotikon, a po nim nawet nie postawić kropki.
4. Zdecyduj się na jeden, maksymalnie dwa kolory, które będą dominować na blogu. Wtedy będzie przejrzyściej, aniżeli umieścisz na raz kilkanaście kolorów.
5. Zmień tytuł bloga na ciekawszy, to też na pewno przykuje uwagę odwiedzającego.

Mam nadzieję, że ocena okaże się przydatna, a z porad skorzystasz.

Zebrane punkty: 28/60

***
Kłaniam się i życzę miłego wieczoru.

8 komentarzy:

  1. Oczywiście skorzystam z tych rad ale chciałabym powiedzieć, że jestem dyslektyczką i moje błędy są z tego powodu staram się nad nimi pracować. Co do emotikon czy też wykrzykników przedstawiają mój nastrój czy też pokreślenie emocji. Niektórzy pomyślą, że jak ma dysleksję itp. to nie powinna pisać bloga. Moja rada dla oceniających żeby najpierw przejrzały bloga zanim zaczną oceniać, oczywiście nie myślcie że pisze to z podłością :) .
    Dzięki za rady i pozdrawiam / Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam jeszcze dodać że przepraszam wszystkich za tą muzykę ale wkradł się mały błąd i nie chce mi wczytać piosenek. Gadżet zostanie niedługo poprawiony.

      Usuń
    2. Gdybym wiedziała, że jesteś dyslektyczką to zupełnie inaczej podeszłabym do oceny Twojego bloga. Szkoda, że nie napisałaś o tym w zgłoszeniu. Niemniej jednak cieszę się, że nie odebrałaś oceny negatywnie, a wręcz przeciwnie. Pozdrawiam, Driana :)

      Usuń
  2. Widzę zmiany na lepsze, wygląd jest całkiem przyzwoity, a nowa autorka zdaje się mieć pojęcie o pisaniu i ocenia znacznie surowiej (miejmy nadzieję, że nie za surowo), pomijając już, że niektóre konstrukcje... może nie bolą ani rażą, bo takich określeń zwykle używam przy ocenie stylu pisania, ale na pewno są nie do końca przemyślane. Tak czy inaczej jest znacznie lepiej, niż poprzednio.
    Btw, nigdy nie uwierzę, że osoba prowadząca oceniony blog na dysleksję. Samo posiadanie oświadczenia niestety nieraz nie świadczy o obecności dysfunkcji, szczególnie w dzisiejszych czasach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog z chęcią będę na bieżąco obserwuję :) http://snackbills.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie kto jest tą osobą która ma dysleksję i prowadzi tego bloga ?
    Ja na tym blogu nie widziałam takiej osoby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś umiała czytać ze zrozumieniem, słodkie dziecko... :-)

      Usuń
  5. Zapraszam na odnowionego już bloga --> http://paulusia22.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń