sobota, 15 lutego 2014

#6 canto-de-los-pajaros.blogspot.com

    Witam wszystkich. Mam już swoją trzecią ocenę, ale teraz nie będzie mnie przez tydzień, więc proszę się uzbroić w cierpliwość i w miarę możliwości nie zgłaszać się do mnie do oceny.
   Wyjątek: Tylko ja oceniam twój rodzaj blogów.

   -link  http://canto-de-los-pajaros.blogspot.com/ 4/5
   Aby zrozumieć tytuł musiałam użyć googla. Okazuje się, że "Canto de los pájaros" znaczy  "śpiew ptaków". Jest to opowiadanie, więc prawie wszystkie nazwy pasują i w tym przypadku nazwa w innym języku jest całkiem na miejscu, ponieważ główna bohaterka mieszka w Meksyku. Myślniki pomagają w rozczytaniu zwłaszcza, że nie każdy zna hiszpański.

   -tytuł canto de los pájaros 4/5
   To powtórzenie linku, tylko poprawnie zapisane. Nawet się nie będę rozpisywać. Pasuje, ładnie brzmi, więc jest dobrze.

   -wygląd 6/10
   W tle kwiatki, dookoła dominuje pomarańcz. Kolory pasują do siebie, jednak nagłówek nie jest piękny. Pomarańczowe litery zlewają się z czerwonym tłem i połączenie to sprawia, że strasznie bije po oczach. Poza tym jest całkiem dobrze, szkoda tylko, że robione projektantem szablonów, a nie kodami.
  
   -dodatki 7/10
   Mam wrażenie, iż nawet nie popatrzyłaś na możliwość dodania gadżetów. Sądzę, że obserwatorzy być powinni. Większość osób nie umie bez tego zaobserwować bloga, a dzięki temu czytelnicy nie zapomną o tobie.  Oczywiście jest archiwum bloga i twój opis siebie samej. Z drugiej strony dobrze, że blog nie jest przeładowany gadżetami. Przy dodawaniu komentarza masz włączoną weryfikację obrazkową, to bardzo uciążliwe.

   -styl pisania 4/10
   Są dopiero dwie części opowiadania i "przygody z turystami" są niezbyt udane. Napisałaś to jak wspominki głównej bohaterki, bez szczegółów, czy dialogów. Nie było za dużo opisów, albo przeżyć bohaterów. Taka historyjka byłaby dobrym wprowadzeniem, ale nie można opisywać jedynie zdarzeń. Od razu wyrzuciłabym post "bohaterowie" i wszystkie informacje wplotłabym do opowiadania. Gdy piszesz opowiedz o wyglądzie postaci, miejsca, nawet zapachach i atmosferze. W knajpie może być tak: "Zawsze jest tu czuć papierosowy dym, choć nikt z naszej rodziny nie pali. Nawet zniszczona tabliczka z zakazem palenia ledwo trzymająca się nad drzwiami nic nie daje.", lub "Przez wielkie okna wpadały ostatnie promienie słońca, które podświetlały moje zdjęcia wiszące na ścianie." W następnym poście jest lepiej, dzieje się coś określonego, ale nadal brakuje mi opisów.

   -błędy 8/10
   Tu mam niewiele uwag. Nie dodajesz akapitów i często po znaku interpunkcyjnym nie ma spacji, jednak ortografia jest na poziomie.

   -treść 6/10
   Opowiadanie na razie nie jest zbyt ciekawe. Zwykła dziewczyna pracująca w knajpce, nie brzmi to obiecująco, jednak można coś ciekawego stworzyć. Mam nadzieję, że dodasz trochę akcji i ruszysz z tym. Nie jest, jednak tak źle. W "Alfredo.cz.1" dodałaś tajemnicę i szczerze mówiąc zainteresowałaś mnie. Jeśli to odpowiednio rozwinąć będzie naprawdę dobrze.

   -rady:
-Zmień nagłówek.
-Dodaj obserwatorów.
-Usuń weryfikację obrazkową.
-Zwracaj uwagę na OPISY. Przeczytaj kilka razy i pomyśl, czy oddałaś atmosferę miejsca.
-Pamiętaj o akapitach.
-Rozwijaj zdarzenia i nie pozwalaj się nudzić.
-Postaraj się pisać regularnie.

   -Podsumowanie.
39/60 Musisz poćwiczyć opisy i odrobinę popracować przy wyglądzie bloga. Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz